Projekt czytelniczy „Słodki (ty)dzień w bibliotece”

Projekt czytelniczy „Słodki (ty)dzień w bibliotece”

Słodko i gwarnie, jak w ulu, przez cały tydzień w bibliotece można było skosztować pysznych miodów i innych słodkości. Wystawione albumy i książki zachęcały uczniów do oglądania i zdobywania większej wiedzy o pszczołach.

Pszczoła dobrze rozróżnia kolory, choć nieco inne niż człowiek. Nie widzi barwy czerwonej, za to dostrzega niewidoczny dla nas ultrafiolet. Długi języczek służy jej do picia nektaru z dna kwiatów. Posiada 6 nóg, zwanych odnóżami, które oprócz chodzenia służą do wykonywania wszelkich prac w ulu.

Miody uzyskane z poszczególnych roślin różnią się wyglądem, smakiem i zapachem. Np. miód gryczany ma ciemną, bursztynową barwę i ostry, lekko piekący smak. Miód akacjowy jest jasnożółty lub kremowy i ma łagodny smak.

Wykorzystana literatura:

  1. Pszczoły, Piotr Socha
  2. Owady, Laurence Mound
  3. Świat pod mikroskopem, przekł. Łukasz Pułaski
  4. Świat zwierząt, red. Henryk Garbarczyk
  5. Sekretne życie pszczół, Sue Monk Kidd
  6. Mleko i miód, Rapi Kaur
  7. Historia pszczół, Maja Lunde

Wykorzystane czasopisma:

  1. Ekonatura, sierpień 2016 Nr 8 (153)
  2. Ekonatura, wrzesień 2016 Nr 9 (154)
  3. Ekonatura, luty 2017 Nr 2 (159)
  4. Ekonatura, lipiec 2017 Nr 7 (164)
  5. Biologia w Szkole, wrzesień/październik 2014 Nr 5

Edyta Rozenfeld i Joanna Szafrańska