§ 1 Postanowienia ogólne:
- Regulamin, zwany dalej ,,Konkursem” określa zasady udziału w konkursie oraz sposób przygotowania konkursu.
- Organizatorem Konkursu jest Gmina Miasto Świnoujście – Wydział Edukacji Urzędu Miasta Świnoujście, 72-600 Świnoujście ul. Wojska Polskiego 1/5, zwany dalej organizatorem.
- Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie organizatora w Urzędzie Miasta Świnoujście, na stronie internetowej www.swinoujscie.pl. oraz na stronach internetowych placówek oświatowych.
- Przygotowaniem, organizacją, przebiegiem i wszelkimi pracami związanymi z Konkursem kieruje komisja konkursowa w składzie:
Pan Roman Kucierski – Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście
Pani Ewa Bińkowska - Pracownik Wydziału Edukacji
Pan Wojciech Basałygo – Pracownik Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Pan Łukasz Łakomy – Pracownik Wydział Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu
- Konkurs prowadzony na podstawie Regulaminu nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym ani loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 227, z 2024 r. poz.1473)
§ 2 Cele konkursu:
- Rozbudzenie w młodzieży zainteresowania problematyką europejską,
- Upowszechnianie i utrwalenie wiedzy o krajach należących do Unii Europejskiej,
- Poznanie kultury i tradycji poszczególnych krajów Unii Europejskiej,
- Promowanie wśród uczniów postaw patriotycznych, proobywatelskich i proeuropejskich,
- Rozbudzenie inwencji twórczej i artystycznej młodzieży.
§ 3 Zasady udziału w konkursie:
- Konkurs skierowany jest do szkół podstawowych i ponadpodstawowych dla, których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście.
- Udział w Konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
- Pierwsza część konkursu polegać będzie na przygotowaniu wystawki wylosowanego kraju UE.
- Druga część konkursu dotyczy prezentacji artystycznej związanej z wylosowanym przez szkołę krajem UE.
§ 4 Kryteria oceny:
- Komisja konkursowa podczas oceny prac i występów będzie brała pod uwagę:
- ogólne wrażenie artystyczne,
- merytoryczną poprawność,
- pomysłowość i inwencję twórczą uczestników konkursu,
- estetykę i precyzję wykonania.
- Do każdego kryterium komisja może przyznać maksimum 10 punktów.
§ 5 Warunki uczestnictwa:
- Warunkiem udziału w konkursie jest:
- zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień,
- przesłanie, przez dyrektora szkoły, prawidłowo wypełnionego Formularza zgłoszeniowego do konkursu stanowiącego załącznik Nr 1 oraz formularza zgłoszeniowego programu artystycznego stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu. Zgłoszenia przyjmowane będą drogą elektroniczną na adres we@um.swinoujscie.pl lub osobiście na adres: Wydział Edukacji Urzędu Miasta Świnoujście ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście w terminie do dnia 23 kwietnia 2025 r.
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych (zgłoszenie Zadania Konkursowego jest automatycznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych. Klauzula RODO znajduje się pod formularzem zgłoszeniowym)
- Udział w Konkursie i przygotowanie zadania konkursowego jest jednoznaczne z nieodpłatnym udzieleniem prawa do wykorzystywania zdjęć, wizerunku osób oraz relacji fotograficznej z wręczenia nagród (rozpowszechnianie, przystosowanie i publikowanie, zwielokrotnianie jakąkolwiek techniką) w celach informacyjnych i promocyjnych gminy. Uczestnik wyraża zgodę na publiczne wystawianie oraz wykorzystywanie w środkach masowego przekazu przesłanych zdjęć oraz relacji fotograficznej z wręczenia nagrody przez Organizatora.
- W konkursie nie będą uwzględniane zgłoszenia niespełniające warunków określonych w niniejszym Regulaminie, w tym wypadku:
a) przesłania zgłoszenia po terminie, o którym mowa w ust. 1,
b) przesłania formularza konkursowego wypełnionego nieczytelnie, niekompletnie lub
nieprawidłowo.
- Organizator nie odpowiada za koszty poniesione przez uczestników z uwagi na udział i zgłoszenie w konkursie.
§ 6 Rozstrzygnięcie konkursu. Nagrody:
- Występy artystyczne oraz wystawki prezentowanych krajów będą miały miejsce w dniu 01 maja 2025 r. w Muszli Koncertowej na Promenadzie oraz terenie przyległym.
- W dniu 01 maja 2025 r. powołana przez Organizatora Komisja Konkursowa dokona oceny prezentowanych wystawek oraz występów artystycznych.
- Spośród zgłoszonych do konkursu szkół Komisja wybierze trzy i dokona klasyfikacji przyznając miejsca od I do III.
- Decyzja Komisji jest ostateczna i nieodwołalna.
- Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się 01 maja 2025 r. w Muszli Koncertowej
- Zwycięskie szkoły otrzymają nagrody pieniężne.
§ 7 Postanowienia końcowe:
- Organizator zastrzega sobie prawo unieważnienia, przerwania, zmiany lub przedłużenia Konkursu w razie wystąpienia przyczyn niezależnych.
- Niniejszy Regulamin jest jedynym dokumentem określającym zasady Konkursu.
- W sprawach nieujętych w niniejszym regulaminie decyduje Organizator.
- Zgłoszenie do udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Nadesłane formularze nie podlegają zwrotowi.